Klagomål

 

Om du inte är nöjd med en tjänst som vi har utfört vill vi att du framför dina synpunkter till oss.

Hantering av klagomål är ett viktigt sätt för företaget att fånga upp eventuella missförhållanden.

Funktionen för klagomål är outsourcad till vårt systerbolag PRA Group Sverige AB (556189-4493).

Om du har ett klagomål kan du kontakta vår klagomålsansvariga person per brev till AK Nordic AB/PRA Spar, Klagomålsansvarig, 753 83 Uppsala, per telefon 018-170 200, eller via e-mail till kundservice@praspar.se

Klagomålsansvarig har till uppgift att snabbt och effektivt säkerställa att berättigade klagomål leder till rättelse i det enskilda fallet samt att klagomål hanteras på ett likformigt sätt.

Dokumentation

Om du har någon skriftlig dokumentation du vill åberopa är vi tacksamma om du bifogar den när du framför ditt klagomål.

Kommunal konsumentvägledning

Om du vill ha råd eller hjälp att framföra ditt klagomål kan du vända dig till konsumentvägledningen i din kommun.

Konsumenternas bank- och finansbyrå

Frågor och information om finansiella tjänster kan ställas till Konsumenternas bank- och finansbyrå, Box 242 15, 104 51 Stockholm. Telefon 0200-22 58 00.

Allmänna reklamationsnämnden

Om ditt klagomål inte leder till en rättelse från vår sida kan du vända dig till bankavdelningen vid Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm. Telefon 08-508 860 00.

Prövning i allmän domstol

Du kan alltid vända dig till allmän domstol om du är missnöjd.

Logga in

Skicka ett brev

kundservice@praspar.se

AK Nordic AB
PRA Spar
753 83 Uppsala